INDIVIDUÁLPSZICHOLÓGIAI FÜZETEK

KÜLÖNSZÁM

2004 / I.

EGYÜTTMŰKÖDŐ GYERMEKEK

 

Kézikönyv pedagógiai vezetőknek, tanároknak, individuálpszichológiai tanácsadóknak és szülőknek.

 

Szerzők:      Francis X. WALTON Ph. D.

Robert L. POWERS M. A.

 

 Tartalomjegyzék

 

 

TARTALOMJEGYZÉK

2

BEVEZETÉS

5

ÉRTENI A GYERMEKET

8

A VISELKEDÉS CÉLIRÁNYOSSÁGA

8

A NEVELETLEN, BÁTORSÁGÁT VESZTETT, BÜNTETETT GYERMEK

8

A HELYTELEN MAGATARTÁS NÉGY TÉVES CÉLJA

9

A HELYTELEN MAGATARTÁS EGYEDI CÉLJÁNAK FELISMERÉSE

9

A GYERMEK MAGATARTÁS-VÁLTOZÁSÁNAK ELŐFELTÉTELE

11

A GYERMEK VÁLTOZÁSÁNAK MEGSEGÍTÉSE

14

TÉVES CÉLKITŰZÉSEK:

14

      1.  FIGYELEMFELKELTÉS

14

      2.  HATALOM

16

      3.  BOSSZÚÁLLÁS

17

      4.  REZIGNÁLTSÁG

18

AZ OSZTÁLY CSOPORT-MŰKÖDÉSE

19

AZ OSZTÁLY ÖSSZEHANGOLÁSA

19

AZ OSZTÁLY SZEREPE A TANULÓK VISELKEDÉSÉNEK FELISMERÉSÉBEN

20

A TÉVES VISELKEDÉS CÉLJAINAK MEGTÁRGYALÁSA

20

AZ OSZTÁLY-BESZÉLGETÉS JELLEGE

21

HIBÁS NEVELÉSI STÍLUSOK

22

TÚLZOTT FÉLTÉS ÉS KÉNYEZTETÉS

22

ELNYOMÓ, AUTOKRATA (ELLENTMONDÁST NEM TŰRŐ) NEVELÉSI MÓD

23

FÖLÉRENDELT – ALÁRENDELT VISZONY

23

FELELŐSSÉG ÉS EGYÜTTMŰKÖDÉS

24

MIT TEHET A PEDAGÓGUS?

24

MIT TEHET AZ ISKOLA VEZETÉSE?

25

MIT TEHET A SZÜLŐ?

26

ÖTLET TÁR KAMASZOKHOZ

30

ÖSSZEGZÉS

33

 

  


|Ugrás az oldal tetejére|